Stea triunghi asincron trifazat

CURS ELECTRICIAN EMJT Aici cursantii/viitorii cursanti solicita lamuriri vis a vis de Curs ,MANUALE ,ETC
MerticGhita
Mesaje: 1
Membru din: Vin Iun 14, 2019 9:36 pm
Localitate: Sisesti

Stea triunghi asincron trifazat

Mesaj necitit de MerticGhita »

Stea triunghi asincron trifazat
Metoda se aplică la motoare asincrone de medie şi mare putere cu rotorul în colivie, utilizate în
acţionări cu pornire în gol sau sarcină redusă şi este utilizată atunci când tensiunea nominală de fază a
motorului este egală cu tensiunea de linie a reţelei de alimentare Ufn,mot = Uℓ,reţ (deci motorul
funcţionează la tensiunea nominală conectat în triunghi). Ea constă în alimentarea iniţială a motorului
în conexiune stea urmată de o comutare în triunghi când turaţia este apropiată de cea nominală.
Deoarece la alimentarea în stea , rezultă că deci cuplul de pornire se reduce de trei ori. Reducerea cuplului de pornire face ca metoda să nu fie aplicabilă acţionărilor cu pornire în sarcină importantă. Curentul de linie la pornire cu conexiunea stea Ipsℓ egal cu cel de fază are
expresia: unde Iptf şi Iptℓ = Ipnℓ este curentul la pornire la conexiunea triunghi pe fază respectiv pe linie. Rezultă că pe linia de alimentare curentul de pornire prin pornirea în stea se reduce tot de trei ori.
Schema de forţă a motorului în cazul pornirii cu comutare stea - triunghi conţine:
• CLp – contactele principale ale contactorului de linie prin care se face alimentarea acestuia la
pornire;
• CSp – contactele principale ale contactorului de conectare în stea a înfăşurării trifazate a
motorului;
• CTp – contactele principale ale contactorului de conectare în triunghi a înfăşurării trifazate a
motorului.
La pornire motorul fiind alimentat cu tensiune redusă de 3 ori, caracteristica mecanică de pornire este cea corespunzătoare acestei tensiuni . După ce motorul intră în zona de stabilitate a caracteristicii mecanice, la o turaţie apropiată de valoarea nominală, se comută pe
conexiunea triunghi, prin declanşarea contactorului CS urmată de anclanşarea contactorului CT, motorul trecând pe caracteristica corespunzătoare tensiunii nominale (Fig.9.18.b), iar punctul de funcţionare se stabileşte la intersecţia acesteia cu caracteristica turaţie - cuplul rezistent al maşinii de lucru.
La comutare apar şocuri importante de curent şi de cuplu mult mai mari decât în cazul pornirii cu impedanţe înseriate cu motorul. Comutarea prematură conduce la creşterea saltului de curent şi de cuplu şi aşa prea mari. Pentru a nu se solicita nepermis de mult lanţul cinematic al acţionării şi în primul rând transmisia se poate adopta o metodă de pornire în trei etape:
1. pornire în stea; 2. comutare în triunghi cu rezistenţe sau reactanţe înseriate; 3. scurtcircuitarea
rezistenţelor sau reactanţelor serie.
Dacă acţionarea necesită schimbarea sensului de rotaţie, alimentarea motorului se face prin două contactoare de linie, ca în Fig al doilea contactor inversând două faze între ele. Schema electrică de comandă protecţie şi semnalizare este în principiu la fel ca în cazul pornirii
prin cuplare directă la reţea, completată cu o schemă de comandă automată cu releu de timp pentru comutarea din stea în triunghi.
Fişiere ataşate
stea triunghi asincron trifayat 3x400V.
stea triunghi asincron trifayat 3x400V.
stea triunghi asincron trifayat 3x400V.jpg (31.18 KiB) Vizualizat de 575 ori
Avatar utilizator
GhiauruNiculae
Mesaje: 50
Membru din: Mie Sep 18, 2019 9:57 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Stea triunghi asincron trifazat

Mesaj necitit de GhiauruNiculae »

MerticGhita scrie: Vin Iun 14, 2019 9:36 pm Stea triunghi asincron trifazat
Metoda se aplică la motoare asincrone de medie şi mare putere cu rotorul în colivie, utilizate în
acţionări cu pornire în gol sau sarcină redusă şi este utilizată atunci când tensiunea nominală de fază a
motorului este egală cu tensiunea de linie a reţelei de alimentare Ufn,mot = Uℓ,reţ (deci motorul
funcţionează la tensiunea nominală conectat în triunghi). Ea constă în alimentarea iniţială a motorului
în conexiune stea urmată de o comutare în triunghi când turaţia este apropiată de cea nominală.
Deoarece la alimentarea în stea , rezultă că deci cuplul de pornire se reduce de trei ori. Reducerea cuplului de pornire face ca metoda să nu fie aplicabilă acţionărilor cu pornire în sarcină importantă. Curentul de linie la pornire cu conexiunea stea Ipsℓ egal cu cel de fază are
expresia: unde Iptf şi Iptℓ = Ipnℓ este curentul la pornire la conexiunea triunghi pe fază respectiv pe linie. Rezultă că pe linia de alimentare curentul de pornire prin pornirea în stea se reduce tot de trei ori.
Schema de forţă a motorului în cazul pornirii cu comutare stea - triunghi conţine:
• CLp – contactele principale ale contactorului de linie prin care se face alimentarea acestuia la
pornire;
• CSp – contactele principale ale contactorului de conectare în stea a înfăşurării trifazate a
motorului;
• CTp – contactele principale ale contactorului de conectare în triunghi a înfăşurării trifazate a
motorului.
La pornire motorul fiind alimentat cu tensiune redusă de 3 ori, caracteristica mecanică de pornire este cea corespunzătoare acestei tensiuni . După ce motorul intră în zona de stabilitate a caracteristicii mecanice, la o turaţie apropiată de valoarea nominală, se comută pe
conexiunea triunghi, prin declanşarea contactorului CS urmată de anclanşarea contactorului CT, motorul trecând pe caracteristica corespunzătoare tensiunii nominale (Fig.9.18.b), iar punctul de funcţionare se stabileşte la intersecţia acesteia cu caracteristica turaţie - cuplul rezistent al maşinii de lucru.
La comutare apar şocuri importante de curent şi de cuplu mult mai mari decât în cazul pornirii cu impedanţe înseriate cu motorul. Comutarea prematură conduce la creşterea saltului de curent şi de cuplu şi aşa prea mari. Pentru a nu se solicita nepermis de mult lanţul cinematic al acţionării şi în primul rând transmisia se poate adopta o metodă de pornire în trei etape:
1. pornire în stea; 2. comutare în triunghi cu rezistenţe sau reactanţe înseriate; 3. scurtcircuitarea
rezistenţelor sau reactanţelor serie.
Dacă acţionarea necesită schimbarea sensului de rotaţie, alimentarea motorului se face prin două contactoare de linie, ca în Fig al doilea contactor inversând două faze între ele. Schema electrică de comandă protecţie şi semnalizare este în principiu la fel ca în cazul pornirii
prin cuplare directă la reţea, completată cu o schemă de comandă automată cu releu de timp pentru comutarea din stea în triunghi.
Foarte bine explicat , ca la carte parca este din manual luata
Scrie răspuns